S voiceover glasovnim snimanjem do kvalitetnih audio snimaka
Jeste li se ikad zapitali tko je ta dama ili gospodin koji vam se obraća glasom u liftovima, u porukama na čekanju ili pri iznošenju važnih javnih obavještenja od javnog značaja i drugim važnim događajima?
Riječ je o glasovnoj snimci ili voiceover-u, koja je zvučna snimka temeljena na unaprijed pripremljenom tekstu; sretat ćete se s njim u raznim aplikacijama, reklamama na televiziji, radiju, filmovima, audio knjigama i još mnogo gdje.
Za voiceover potrebna vam je kvalitetna oprema i prikladan prostor
Voiceover se obično čita iz unaprijed pripremljenog teksta ili scenarija, bilo da se radi o oglasu, tekstu za knjigu ili uputama. Njegova glavna značajka je da nikada nećete upoznati čitatelja tog teksta, jer je to samo zvučni snimak njegova glasa, pri čemu mora postići svoju svrhu. Stoga se, na primjer, voiceover potpuno razlikuje od onoga namijenjenog pripovijedanju u nekom filmskom događaju.
Za kvalitetan voiceover potrebno je imati kvalitetan mikrofon, računalo, odgovarajuću softversku opremu, slušalice i ostalu dodatnu opremu, a na njegovu kvalitetu snažno utječe i prostorija u kojoj se odvija snimanje glasa. Važno je biti svjestan da tijekom snimanja ne bilježite samo svoj glas, već i okolinu oko sebe.
Voiceover pročita stručnjak
Voiceover se obično koristi za pripovijedanje, podučavanje, uvjeravanje i druge svrhe, pa je ton glasa izuzetno važan. Čitatelji imaju mnogo vještina koje su rezultat dugogodišnjih iskustava – imaju uvježban, topao i jasan glas, izbjegavaju poštapalice, mogu tečno čitati, bez pogrešaka i pravilno izgovarati riječi, te ton glasa prilagoditi određenoj poruci.
Ovisno o kakvom se projektu radi, glasovnim audio snimanjem možete postići različite efekte. Može se raditi o karakterizaciji određenih likova, pri čemu su jako važne glumačke sposobnosti čitatelja, ali može biti i o različitim oblicima pripovijedanja. Klasični i entuzijastični ton koji poziva na akciju najčešće će se naći u radijskim ili televizijskim reklamama, dok su jasni i autoritativni tonovi glasa potrebni za prenošenje poučnih sadržaja.
Cijena glasovnog snimanja voiceover ovisi o mnogim čimbenicima
S obzirom na to da su mogućnosti za izvođenje voiceover-a vrlo različite, cijene koje ćete pronaći na mreži mogu biti samo približne. Obično cijena uključuje čitanje i naravno, snimanje, kao i kasniju postprodukciju, što audio zapise čini još boljim. Međutim, to nikako nisu jedini čimbenici koji utječu na konačnu cijenu.
Cijena u velikoj mjeri ovisi o namjeni audio snimka. To može uključivati osobnu ili javnu upotrebu snimka namijenjenog u nepromotivne svrhe (npr. računalne igre) ili razni oglasi na društvenim mrežama, radiju ili televiziji. Drugi važan čimbenik je duljina glasovne snimke uzimajući u obzir broj riječi u scenariju, duljinu snimke, njezin format i vrstu jezika koji se koristi u tekstu.
Konačnu cijenu vašeg voiceover-a je najbolje provjeriti kod odabranog izvođača ili s nekoliko izvođača koji će sastaviti konkretnu ponudu prema vašim željama i potrebama i ako je moguće, poslati vam kratki primjer kako bi trebao zvučati konačni rezultat. To će vam olakšati odluku i odabir najprikladnijeg glasa za vaš voiceover sadržaj.
Ostavite komentar