Kultura utječe na mnoge aspekte ponašanja ljudi da je lako zaboraviti da je uopće imate. Kako ljudi stare, uče kako se pridržavati kulturnih standarda, ali ako poslujete u inozemstvu, brzo ćete shvatiti da ne žele svi poslovati na način na koji vi poslujete. Kulturni obrasci društva određuju prihvatljive odgovore na određene društvene situacije.
Razumijevanje utjecaja kulture na poslovanje postalo je temeljna kompetencija koju multinacionalna korporacija mora posjedovati kako bi nastavila poslovati.
1. Komunikacija
Učinkovita komunikacija ključna je za uspjeh svakog poslovanja, bilo da se radi o maloj novoosnovanoj tvrtki ili velikoj korporaciji. Iako je uobičajeno čuti da je engleski poslovni jezik, nikad se ne preporučuje pretpostaviti da će svi vaši poslovni partneri diljem svijeta razumjeti engleski.
Kada je riječ o međunarodnom poslovanju, jedan od načina za premostiti kulturne razlike je jezik. Razumite jezik kojim govori vaše ciljno tržište i kako ćete ga koristiti da izrazite svoju poruku. Nadalje, dok vam tečno znanje engleskog može pružiti profesionalnu prednost diljem svijeta, poznavanje značaja suptilne neverbalne komunikacije među kulturama može biti jednako važno u međunarodnom poslovanju.
2. Etika na radnom mjestu
Točnost je relativan pojam. Neke kulture imaju opušteniji stav prema vremenu i rokovima. U takvoj kulturi, ako čekanje na sastanak u vama izaziva nerviranje, to se smatra nepoštovanjem, a pritiskanje nekoga da ispoštuje rok može rezultirati poslovnim otuđenjem. Umjesto toga, pokušajte učiti o lokalnoj kulturi i oponašati ponašanje lokalnih poslovnih partnera.
Kada radite s inozemnim poslovnim partnerima i suradnicima, obratite veliku pozornost na formalnost svoga oslovljavanja. U nekim kulturama normalno je nekoga koga ste tek upoznali oslovljavati imenom, no u drugim biste ga trebali oslovljavati prezimenom ili titulom.
3. Poslovna hijerarhija
Organizacijska hijerarhija i pogledi na upravljačke odgovornosti također se mogu značajno razlikovati među kulturama. Kulturne norme mogu utjecati na to hoće li se zaposlenici na nižim ili srednjim rukovodstvenim pozicijama osjećati ugodno u slučaju zalaganja na sastancima, preispitivanja odluka na višim pozicijama ili prilikom izražavanja drugačijeg mišljenja. Ti osjećaji često odražavaju društvene vrijednosti određene zemlje ili količinu društvene jednakosti.
Tvrtke koje namjeravaju ući na globalno tržište moraju rigorozno shvatiti kako kulturološke varijacije mogu utjecati na njihovo poslovno ponašanje na drugim tržištima. Njihov uspjeh ovisi o njihovoj svijesti o kulturnoj raznolikosti i činjenici da svako tržište ima svoj skup ciljeva, sklonosti i očekivanja. Lokalizacijom, K&J Translations vam može pomoći u snalaženju u složenosti kulturoloških razlika.
Ostavite komentar