Ako razmišljate o pokretanju ili širenju poslovanja u Francusku, morate znati važne čimbenike koji su vrlo bitni za vođenje uspješnog poslovanja. Čak i ako imate dovoljno resursa i temeljni kapital, to obično nije dovoljno, jer je važnije dobro znati gospodarske, kulturne i socijalne čimbenike koji karakteriziraju Francusku.

Za čitanje članka potrebno je 6 minuta.

Zašto se odlučiti za poslovanje u Francuskoj

Ako imate na umu poslovanje u Francuskoj, onda vjerojatno već znate da je Francuska jedna od zemalja s najvišim bruto domaćim proizvodom (BDP), a indeks ljudskog razvoja (HDI) je također jedan od viših u svijetu. Smatra se vodećom, inovativnom i izuzetno razvijenom državom, koja se može pohvaliti visoko obrazovanim stanovništvom i na taj način pruža izvrsne uvjete za pokretanje poslovanja u Europi.

Ali to nije sve! Francuska ima treće najveće gospodarstvo u Europi i zaostaje samo za Velikom Britanijom i Njemačkom. Izborom aktualnog predsjednika Emmanuela Macrona 2017. godine, francusko gospodarstvo je doživjelo stvarnu obnovu tvrtki i redefiniralo ulogu države u gospodarstvu, koja je postala aktivni promotor privatnog sektora kroz razne inicijative poput investicijskih fondova.

I na što morate posebno obratiti pažnju kada planirate proširiti svoje poslovanje u Francuskoj?

Pokretanje tvrtke

Kad se odlučite za poslovanje u Francuskoj, najprije morate odlučiti kakav će biti oblik vašeg poslovanja, hoćete li poslovati putem podružnice, društva-kćeri ili ureda za vezu.

Ured za vezu je predstavništvo koje nema zasebnu pravnu osobu od tvrtke koju predstavlja i ne može obavljati izravnu komercijalnu djelatnost. Može pokrenuti partnerstva, oglašavanje i druge aktivnosti, ali poslovanje je moguće samo s tvrtkama, a ne s uredom.

Podružnice nisu odvojene od matičnog društva, dok su društva-kćeri odvojene pravne osobe koje imaju imovinu odvojenu od imovine matičnih društava. Oni mogu primiti naknade za upravljanje i provizije od matične tvrtke za svoje poslovanje.

Važno je znati da sve male tvrtke mogu raditi samo uz pomoć prodajnih agenata koji djeluju kao svojevrsna veza između tvrtke i francuskog tržišta.

Francuska pruža visoko obrazovano osoblje

Kada govorimo o uspješnom poslovanju u Francuskoj, ljudski resursi su izuzetno važan čimbenik koji ima vrlo velik utjecaj na poslovanje. U tom pogledu, Francuska nudi povoljne uvjete za uspješno poslovanje, jer je zakon o radu osmišljen na način da omogućuje tvrtkama svestranost. Svi zaposleni imaju pristup kontinuiranom profesionalnom obrazovanju, što osigurava dostupnost kvalificirane i svestrane radne snage.

Francusku karakterizira vrlo visoka obrazovna struktura stanovništva. Čak 44% stanovništva u dobi između 25 i 34 godine ima tercijarno obrazovanje, što je mnogo više nego, primjerice, u Njemačkoj ili Italiji. Francuska je vodeća zemlja među akademicima, jer je dom za tri od šest najprestižnijih institucija na kojima se provode magistarske studije.

Francusko porezno zakonodavstvo se smatra složenim

Francusko porezno zakonodavstvo je vrlo složeno, stoga je ključno da ga detaljno istražite ili da pronađete pravog savjetnika.

U Francuskoj postoje tri vrste poreza koje morate poznavati:

PDV je porez na dodanu vrijednost koji je primjenjiv u cijeloj Europskoj uniji u skladu s Direktivom 2006-112-EZ, a plaća ga potrošač i dodaje se cijeni oporezive robe. Iznos poreza na prodaju robe i usluga u Francuskoj iznosi 19,6%, a od 1. listopada 2012. godine porastao je na 21,2%. Snižena stopa poreza se odnosi na hranu i određene poljoprivredne proizvode (5,5%), knjige, javni prijevoz, novine i časopise (7%).

Francuski porez na dobit pravnih lica (CIT) se ne odnosi na dohodak njihovih stalnih poslovnica u stranim zemljama, već na prihod koji ostvaruju na francuskom teritoriju. Predmet pokrivanja poreza na dobit pravnih lica su dividend matičnih tvrtki i kapitalni dobitak. Porezne stope CIT-a od siječnja 2010. godine počinju od 28%, a one tvrtke koje zarađuju nekoliko milijuna podliježu poreznoj stopi većoj od 31%.

PIT je porez na osobni dohodak. Francuska ima progresivnu poreznu stopu, što znači da se ona povećava od 0% do 45%, uz dodatno oporezivanje od 3% na dio dohotka koji prelazi 250.000 eura za samca ili 500.000 eura za bračni par. Ako prihod samohrane osobe premašuje 500 tisuća eura ili prihod bračnog para milijun eura, tada se primjenjuje dodatni porez od 4%.

Na raspolaganju su i brojne porezne olakšice za sve tvrtke, ali samo ako rade s lokalnim dobrotvornim organizacijama, ulažu u obnovljive izvore energije i održive proizvodne metode ili u tehnologiju i istraživanje.

Učinkovit marketing i komunikacija su nužni za uspjeh

Promocija tvrtke je izuzetno važan čimbenik koji značajno utječe na uspjeh tvrtke. Jednom kada osnujete tvrtku u Francuskoj, pravi posao tek počinje jer ćete tvrtku trebati učiniti prepoznatljivom za potrošačko tržište.

To ćete najlakše učiniti digitalno. Kao i u drugim zemljama, uporaba interneta u Francuskoj je izuzetno raširena i kupci su potpuno navikli na kupovinu putem interneta. Stoga nije neuobičajeno da danas u Francuskoj djeluje više od 120 tisuća internetskih trgovina, što ne znači da je tržište već potpuno zasićeno. Prema nekim podacima, očekuje se da će se prihodi u e-trgovini povećavati u narednim godinama.

Unatoč činjenici da je tržište internetskog poslovanja obećavajuće, to ne jamči uspjeh, jer je potrebno suočiti se s ogromnim izazovima. Važno je da dizajnirate svoju promociju kako bi bila  privlačna, a istovremeno morate imati i dobru komunikacijsku strategiju. Poznavanje stranog jezika i prilagođavanje proizvoda lokalnom okruženju su izuzetno važni.

Koje strategije oglašavanja koristiti?

Vjerojatno će se na početku vašeg poslovanja u Francuskoj promocija tvrtke temeljiti na plaćenom oglašavanju. Dobra stvar u digitalnom oglašavanju jest to što je jako ciljano, ali uspješno je samo ako je pravilno osmišljeno i prilagođeno ciljnoj publici. To znači da je vaša internetska stranica primjerno optimizirana, što zahtjeva temeljito istraživanje tržišta, analizu ključnih riječi, optimizaciju stranice, višejezičnu vezu i još mnogo toga. Prilikom oglašavanja imajte na umu i moć društvenih medija koji su u Francuskoj izuzetno popularni.

Ne samo za učinkovitu promociju vaše tvrtke, već i za osnivanje tvrtke i njezin uspješan rad, znanje jezika je izuzetno važno. Teško ćete se nositi sa svom dokumentacijom i postupcima ako ne razumijete jezik, pa je pomoć dobre prevoditeljske agencije dobrodošla. Ako se odlučite oglašavati na više jezika, tada je to još važnije, bez obzira koju strategiju oglašavanja ćete odabrati.