Možemo razumjeti da pojmovi globalni marketing i međunarodni marketing mogu zvučati slično većini ljudi, ali u pitanju su različiti pojmovi. Oboje predstavljaju različite faze internacionalizacije ili inozemnog poslovnog djelovanja.

Globalni marketing je praksa provođenja marketinških aktivnosti iz sjedišta tvrtke dok se proizvodi ili usluge prodaju u mnogim zemljama diljem svijeta.

Za međunarodni marketing se može reći da postaje globalan osnivanjem podružnica na ciljnim lokalnim tržištima drugih zemalja kako bi se provele odgovarajuće marketinške taktike.

Globalni Marketing

Globalni marketing je strategija orjentirana ka internacionalizaciji. Tvrtka konceptualizira proizvod ili uslugu kako bi zadovoljila potrebe svjetskih potrošača.

Tvrtka razvija globalnu strategiju za planiranje, proizvodnju, plasman i promoviranje ovih artikala ili usluga.

Tvrtke koje koriste globalnu marketinšku strategiju za oglašavanje proizvoda i usluga često zapošljavaju svo marketinško osoblje u sjedištu tvrtke, u svojoj matičnoj zemlji. Nema potrebe smještati radnike zaposlene u marketinški sektor na međunarodna tržišta jer su marketinške komunikacije univerzalne.

Tvrtke koriste globalni marketing za emitiranje reklama i radijskih oglasa koji dosežu do globalne publike. Cilj je odabrati medij globalnog dosega. Na taj se način, ista, kohezivna poruka može poslati raznolikoj skupini ljudi u nekoliko zemalja.

Kada je riječ o internacionalizaciji komercijalnog djelovanja, globalni marketing je korisna tehnika, pod uvjetom da ponuđeni proizvod ili usluga ima sveopću potražnju.

Međunarodni Marketing

Međunarodni marketing je proces širenja poslovanja izvan njegovih domaćih zemljopisnih granica osnivanjem podružnica na ciljanim tržištima više zemalja.

Ove podružnice razvijaju i provode marketinške principe i strategije prilagođene potrebama ciljnog lokalnog tržišta.

Domaća poduzeća sada mogu zadovoljiti potrebe klijenata iz širokog raspona sektora geografskog tržišta zahvaljujući međunarodnom marketingu.

Tvrtke će ili preseliti marketinške djelatnike iz svojih sjedišta u prekomorske zemlje ili će angažirati kvalificirano marketinško osoblje u stranoj zemlji. Međunarodna marketinška strategija zahtijeva detaljno razumijevanje zemlje koja predstavlja ciljno tržište.

TV reklame i radio reklame rijetko se koriste na brojnim međunarodnim tržištima kada je riječ o međunarodnom marketingu. Ideja je stvoriti jedinstveni sadržaj za svaku zemlju uz suradnju i korištenje medijskih platformi, koje će samo emitirati prilagođeni sadržaj na predviđeno tržište.

Zaključni savjet…

Da li će se tvrtka odlučiti za međunarodni ili globalni marketing u konačnici je na njoj samoj. Na kraju krajeva, odabrana marketinška strategija mora biti kompatibilna s misijom, vizijom, operativnom strukturom i politikom brenda tvrtke. Vrijedi napomenuti da prije donošenja odluke o provođenju svjetske marketinške strategije, tvrtka prvo mora postići stabilan operativni status.

Nadamo se da će se nakon čitanja našeg posta razriješiti nedoumice naših čitatelja o razlici između međunarodnog marketinga i globalnog marketinga.

Od ključne je važnosti da vrijeme i novac posvetite razvoju učinkovitih marketinških strategija. Kao rezultat toga, bit ćete usporedivi sa svojim konkurentima i moći ćete se istaknuti. Budući da redovito surađujemo s ciljnim tržištima, dobro smo informirani o najboljim tehnikama. U K&J Translations, na raspolagnju smo da vam pomognemo kako biste podigli vaše poslovanje na sljedeću razinu razvojem idealne marketinške strategije.