Kako je Amazon porastao za manje od 30 godina

Amazon je bez ikakve sumnje postao jedna od najmoćnijih i svjetski poznatih multinacionalnih tehnoloških tvrtki. Otkad je osnovana 1994. godine od strane Jeff Bezosa kao e-trgovina za prodaju knjiga, brzo je narasla i proširila se na druga područja. U današnje vrijeme, knjige su samo jedan od mnogih proizvoda koje možete kupiti ili prodati na Amazonu – programske podrške, video igre, elektroniku, igračke, odjeću i nakit, namještaj, pa čak i hranu.

Osim e-trgovine, Amazon se također usredotočuje na računalstvo u oblaku, digitalni prijenos i umjetnu inteligenciju. Čak je razvio neke vlastite potrošačke elektroničke proizvode (Kindle, Echo, Fire Tablet/TV/OS), ima izdavačku podružnicu i filmski/TV studio.

Prihod u 2019. godini bio je preko 280,5 milijardi dolara.

Amazon na Internetu

Tvrtka je aktivna u Americi, Aziji, Europi i Oceaniji i ima 18 mrežnih domena. Glavna domena amazon.com privukla je više od 130 milijuna kupaca mjesečno, pa se Amazon pobrinuo da uloži mnogo novca u kapacitet poslužitelja za svoju internetsku stranicu kako bi mogao podnijeti ludi promet, posebno tijekom Božića.

Zanimljiva činjenica – U kolovozu 2013. godine Amazonova internetska stranica srušila se na 40 minuta. Koliko god vam se vrijeme činilo kratko, tvrtka je izgubila gotovo 5 milijuna dolara u prodaji!

Ostale činjenice koje bi vam mogle biti zanimljive ako razmišljate o tome da postanete prodavatelj na Amazonu:

  1. Ove godine (2021.) Amazon očekuje oko 2,14 milijarde kupaca koji će kupiti proizvode putem svojih internetskih stranica.
  2. U 2019. godini 225.000 prodavatelja na Amazonu prodalo je proizvoda u vrijednosti više od 100.000 dolara putem Amazona!
  3. Svaki sat, Amazon u prosjeku ostvari 17 milijuna dolara prodaje.

Tko su vaši konkurenti?

Da biste bili uspješni na inozemnom tržištu, morate dobro poznavati tržište. Istražite ga, budite sigurni da poznajete trendove ciljanog kupca. Mnogo ćete naučiti upoznavanjem svojih konkurenata – pogledajte tko su najmoćniji prodavatelji u vašoj industriji na određenom tržištu, što i kako rade, koje su njihove cijene itd. Ako možete, pronađite tržišnu nišu koja će odgovarati vašim interesima i privući mnogo kupaca.

Izradite svoj poslovni plan

Da biste započeli prodaju na Amazonu, morate pripremiti svoj poslovni plan – koji bi trebao uključivati vašu misiju, analizu tržišta, financijski plan, marketing i prodaju i popis vaših proizvoda i usluga. Nakon što upoznate svoje konkurente, pokušajte se nadahnuti njima i stvorite poslovni proračun, rasporedite i planirajte poslovne aktivnosti koje će vam pomoći da dosegnete najveće brojeve na Amazonu.

Pronađite svoje dobavljače

Postoji više načina kako upoznati svog dobavljača – možete probati one poznate (AliExpress, Alibaba itd.) ili možete upoznati neke lokalne dobavljače na sajmovima ili putem Google pretraživanja.

Pobrinite se da dobro upoznate dobavljače – stupite u kontakt s njima putem telefona, e-pošte ili osobno, posjetite njihov ured ili poslovni prostor. To vam neće samo pomoći da se uvjerite da su dobavljači ozbiljni, već ćete moći razgovarati o cijeni proizvoda, minimalnoj količini narudžbe, vidjeti ili osjetiti kvalitetu njihove ponude, saznati troškove otpreme itd.

Registrirajte se na Amazonu

Dostupne su dvije vrste računa na Amazonu:

  1. Pojedinačni prodavatelj – uključuje osnovne značajke. Registracija vam neće biti naplaćena, ali platit ćete 1 dolar za svaki proizvod koji prodate.
  2. Profesionalni prodavatelj – uključuje više značajki. Bit će vam naplaćeno 39,99 dolara mjesečno.

Savjetuje se da započnete kao pojedinačni prodavatelj, a nakon što prodaja poraste, nadogradite se na profesionalni račun prodavatelja.

Možete dodati i FBA (Skladišna logistika od strane Amazona) uslugu. To znači da će Amazon vaše proizvode čuvati za vas, brinuti se o vašim narudžbama i korisničkoj službi.

Pripremite popis svojih proizvoda i optimizirajte ih

Pripremite kvalitetne slike visoke rezolucije, koje će dobro promovirati vaše proizvode. Slike možete dobiti od svog dobavljača ili izraditi vlastite (toplo savjetujemo da imate profesionalno izrađene fotografije). U opis proizvoda možete dodati do 7 slika, pa pripazite da prikažete sve važne aspekte i kutove određenog proizvoda.

Također, obvezno napišite kvalitetan i informativan opis proizvoda, koji će uvjeriti kupca da kupuje kod vas. Navedite što je više moguće podataka. Nadahnite se i pogledajte što su vaši konkurenti napisali u opisu svojih proizvoda.

Svakako, da bi se vaši proizvodi dobro uvrstili, koristite odgovarajuće ključne riječi i koristite ih u naslovu i opisu.

Proizvode možete unijeti ručno (osobito ako još nemate mnogo proizvoda) ili učitati proračunsku tablicu sa svim stavkama.

Što je „Prime Eligible“?

Kada navodite svoje proizvode, toplo se preporučuje da ih učinite prihvatljivim za Prime korisnike. To znači, da će svi članovi Amazon Prime dobiti besplatnu dostavu prilikom kupnje vašeg proizvoda (procjenjuje se da ima više od 112 milijuna članova Amazona Prime).

Pripremite kvalitetan opis proizvoda na stranim jezicima

Kad svoj opis proizvoda i ključne riječi profesionalno napišete na izvornom jeziku, trebat će vam dobar prijevod za prodaju na odabranom tržištu Amazona. Obvezno kontaktirajte pouzdanog prevoditeljskog partnera i svakako izbjegavajte strojno prevođenje. Trebate savršen opis proizvoda, koji će privući vaše kupce i također odgovarajuće ključne riječi na ciljnom jeziku, što će vam donijeti željeni rezultat.

Redovito dopunjavajte razinu zaliha

Nakon što kupci izvrše narudžbu, razina zaliha automatski će se smanjiti. Vodite računa da redovito dopunjavate razinu zaliha kako bi se vaš proizvod našao na stranici s popisom proizvoda. Ako će proizvodi uskoro nestati iz zaliha, možda ćete trebati preispitati svoj marketinški plan i tražiti veće narudžbe od dobavljača.

Što vaši kupci kažu o vašim uslugama?

Pozitivne kritike vaših kupaca osobito su važne za vašu prodaju. Kupci obično čitaju recenzije prodavatelja, prije nego što kupe proizvode od njih da bi vidjeli kakva su iskustva drugi kupci imali s njima. Pokušajte dobiti što više pozitivnih recenzija – kontaktirajte svoje kupce i zamolite ih za povratne informacije.