Ovih dana globalizacija je naziv igre. Sve više i više tvrtki se seli iz svojih matičnih zemalja na globalno konkurentno tržište. Iako postoji mnogo načina da postanete globalno uspješna tvrtka, danas ćemo razmotriti neke od iskušanih i provjerenih načina koji su djelovali za neka od današnjih najvećih imena.
Čitanje članka traje oko 3 minute.
Da biste bili konkurentni na globalnoj razini, morat ćete odgovoriti na nekoliko pitanja:
- Ciljate li na pravo tržište? Pokušaj pokretanja nove automobilske tvrtke u Nizozemskoj možda nije najbolja ideja, jer prvenstveni način putovanja na posao i nazad je bicikl. Morate znati tržište koje ciljate da biste ga dosegli.
- Hoćete li moći živjeti tamo? Uspostavljanje globalno uspješne tvrtke će zahtijevati od vas da, barem privremeno, živite u vašoj ciljnoj zemlji, pa se uvjerite da je to jedna koju možete podnijeti.
- Znate li zakonodavstvo? Morate znati kako uspostaviti legalno poslovanje u stranoj državi kako biste imali šansu. U suprotnom, možete se slučajno naći u kompromitirajućem položaju.
Zatim trebate znati još nekoliko stvari:
- Izvezite svoj proizvod. Možete ući na drugo tržište izvozom svog proizvoda, međutim to uključuje isporuku i kontaktiranje trgovina u vašoj ciljnoj zemlji.
- Obvezno provjerite da se u ciljanoj zemlji ili govori engleski ili da nemate ništa protiv plaćanja profesionalnih prevoditeljskih usluga.
- Pobrinite se da poznajete kulturu. Prije nego što krenete u pregovore, trebali biste pročitati knjigu ili dvije o poslovnom običaju. Poznato je da je to prekinulo više pregovora između SAD-a i Kine.
- Provjerite jeste li lokalizirali sve svoje materijale, uključujući oglase i pakiranja. Neki narodi ne vole kada vide pakiranje na stranom jeziku (npr. Rusija).
- Morate ispravno istražiti svoje ciljno tržište, uključujući potrošne navike, zakonodavstvo i već postojeću konkurenciju.
Ako ste sigurni da ste odgovorili na sva ta pitanja i slijedite ove korake, već pobjeđujete svoje konkurente na globalnom tržištu!
Ostavite komentar