U današnje vrijeme gotovo sve tvrtke trebaju poslovati s klijentom ili dobavljačem iz druge zemlje. U ovo globalno doba nije ni čudo, obzirom da u drugoj zemlji često možete pronaći bolje, jeftinije ili jednostavno prikladnije usluge.

Jednom kada organizirate otpremu i razjasnite sve moguće probleme koji biste mogli imati s PDV-om, naći ćete se s međunarodnom fakturom u svojim rukama. Tada ćete se možda početi pitati koji je najbolji način za ostvariti sigurno, jeftino i brzo plaćanje dobavljaču.

Plaćanje međunarodnih računa, osobito ako novac trebate poslati u inozemstvo, može biti nezgodno. Može postati skupo, a transakcija može potrajati mnogo vremena. Na kraju možete lako biti negativno iznenađeni od deviznih tečajeva ili visokih naknada tvrtki za prijenos novca. Stoga, unaprijed napravite malo istraživanje kako biste izbjegli beskorisne troškove.

Što treba sadržavati međunarodna faktura?

Nakon što primite račun, pobrinite se da sadrži sve podatke potrebne u vašoj zemlji: tako nećete imati poteškoća sa svojim financijskim institucijama ili poreznom inspekcijom.

Da biste izvršili plaćanje, trebat će vam podaci o tvrtki vašeg dobavljača i informacije o njegovoj banci (ili posredničkoj banci). Da biste izvršili transakciju, trebat će vam IBAN (Međunarodni broj bankovnog računa) i BIC (identifikacijski kod banke) dobavljača ili njegova adresa e-pošte (ako je registriran na PayPalu).

Dobar savjet bi mogao biti da zatražite od svog dobavljača da izradi račun u 2 valute, tj. u njegovoj domaćoj valuti, kao i u vašoj (ili se dogovorite o nekoj zajedničkoj valuti – dolari ili euri). Ne samo da možete uspoređivati konačne tečajeve u obje valute na taj način, već možda realizirate da je bolje platiti u vlastitoj valuti, kako ne bi imali posla s tečajevima.

Jeftini i sigurni načini plaćanja međunarodnih računa

Sad kad imate konačnu fakturu pred sobom, imate više mogućnosti kako poslati novac dobavljaču.

Morate uzeti u obzir više činjenica: zemlju u koju šaljete novac, mogućnosti dobavljača (ima li bankovni račun/PayPal račun), fakturirani iznos, vremensko razdoblje u kojem je potrebno da dobavljač primi novac, valutu, naknade, koliko je vjerojatno da ćete trebati povrat novca…

Morate uzeti u obzir mnogo stvari, ali ne brinite. Pripremili smo za vas 5 najboljih načina plaćanja, što će vam znatno olakšati odluku:

1. Prijenos novca izravno na bankovni račun dobavljača

Možete odlučiti da novac s vašeg bankovnog računa prenesete izravno na bankovni račun vašeg dobavljača. Međutim, pobrinite se da unaprijed provjerite proviziju banke, kako bi ustanovili koliko naplaćuju takvu transakciju. Troškovi mogu dostići i 160 kn.

Stoga, ova opcija je prikladnija u slučajevima kada je iznos na računu znatno veći (iznad 5000 – 6000 kn). Ako trebate prenijeti manji iznos, savjetujemo vam da odaberete drugi način plaćanja.

Transakcije putem bankovnog računa mogu potrajati mnogo vremena, a dobavljači često primorani da čekaju primitak svog novca. U nekim slučajevima, novac mora proći kroz posredničku banku (ili čak i više njih), što značajno usporava postupak, a može i usput uzrokovati određene poteškoće i, kao što ste mogli pretpostaviti, svaka od ovih banaka uzima provizije za svoj rad.

Stoga, platit ćete veći iznos na odnosu dogovora s dobavljačem, a isti će dobiti manje u odnosu na koliko ste im zapravo poslali. To može uzrokovati nepotrebne nesporazume i zakomplicirati vaš odnos s dobavljačem.

2. Koristite kreditnu karticu

U usporedbi s prethodnom opcijom, plaćanja kreditnom karticom prikladnija su u slučajevima kada iznos na računu nije tako visok. Budući da će vam banka naplatiti određeni postotak transakcije (negdje između 3-5%), pružanje dobavljaču podataka o vašoj kreditnoj kartici dobra je solucija kada vam se naplaćuje između 600 i 1200 kn.

3. PayPal

PayPal je jedna od najvećih internetskih tvrtki za plaćanje i ostaje jedan od najčešće korištenih načina plaćanja putem interneta. Pristupačan je korisniku i prihvaćen u većini zemalja, što ga čini vrlo učinkovitim za korisnika. Prilikom plaćanja usluga, možete koristiti financijski saldo koji već imate na PayPal računu ili možete platiti manje račune bez ikakvog salda.

Međutim, PayPal je prikladniji ako plaćate manje iznose (do 1000 kn), jer naknade na veće iznose mogu narasti u prilično velik trošak.

Također, PayPal pruža dobru podršku, koja vam može dobro doći ako će vam kasnije trebati povrat novca. Možete odabrati uporabu usluge Paypala za zaštitu kupca i u slučajevima kada nećete dobiti proizvode koje ste naručili (ako dobavljač ne može pružiti dokaz da ih je stvarno poslao) ili kada dođe do neispravnosti proizvoda, PayPal će vam pomoći prilikom potpunog povrata novca.

4. TransferWise

TransferWise je još jedna platforma za internetsko plaćanje: P2P usluga koja je prilagođena korisniku i nudi povoljne naknade. Izrada računa nije komplicirana, a zatim možete vršiti novčane transakcije u većini svjetskih zemalja (čak i u neke gdje nema PayPala, npr. Turska).

Osim toga, možete vidjeti jasan i razumljiv izračun naknade prije nego što potvrdite plaćanje, tako da kasnije na vašem bankovnom računu neće biti neugodnih iznenađenja.

Ipak postoji nekoliko nepogodnosti. Prvo, da biste izvršili transakciju, i dalje morate koristiti svoju kreditnu karticu, debitnu karticu ili bankovni prijenos. Ne možete platiti gotovinom ili čekom, kao ni nekome tko nema bankovni račun. Još jedna nepogodnost može biti to što TransferWise ne podržava sve valute i nije dostupan u svim zemljama, tako da ga ne možete koristiti svugdje.

5. Western Union

Western Union se više ne koristi često kao platforma za internetsko plaćanje. Nedostaje mu transparentnost što se tiče postavljanja fiksnih naknada i stopa odmah, pa ne možete unaprijed vidjeti koliko će vam biti naplaćeno.

Konačna cijena ovisi o iznosu koji šaljete, odredištu i načinu primanja. Međutim, postoje neke pozitivne strane Western Uniona, koje druge platforme za mrežno plaćanje još ne mogu pokriti, pa se zato i dalje nalazi na našem popisu.

Western Union možete pronaći gotovo svugdje, tako da vaše plaćanje može doći i do udaljenih dobavljača, koje inače ne biste mogli platiti. Govorimo o nekim dijelovima Azije, Afrike i Južne Amerike, gdje drugi načini plaćanja ne bi bili mogući.

U slučaju da vam bude trebala pomoć u komunikaciji s vašim dobavljačem, bankom ili timom za podršku bilo koje od mrežnih platformi za plaćanje, ne ustručavajte se kontaktirati nas. Rado ćemo vam pomoći u kvalitetnom i razumljivom prijevodu vašeg pisma ili poruke na više od 85 svjetskih jezika.

Možemo čak telefonski pozvati vaše kupce ili dobavljače na njihovom lokalnom jeziku: tako ćete ih moći brže i učinkovitije kontaktirati, a samim tim bolje razumjeti problematiku. Kontaktirajte nas za više informacija!